ΒΙΝΤΕΟ.Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Μία μοναδική ιδιοφυία

   Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι γεννήθηκε στις 15 Απριλίου του 1452 στο Vinci, ένα χωριό κοντά στην Φλωρεντία της Ιταλίας.
Από τα νεανικά του χρόνια ο πατέρας του τον έστειλε για σπουδή σαν βοηθός κοντά στον περίφημο Φλωρεντιανό γλύπτη Βερρόκιο, ο οποίος με την δεξιοτεχνία του

και το εξαιρετικό του ταλέντο αλλά και την τελειότητα που επεδίωκε στην δουλειά του έπηρρέασε τον νεαρό Λεονάρντο. 
   Η εξέλιξη της παραδοσιακής Ιταλικής τέχνης από τον Λεονάρντο με επαναστατικές και ανατρεπτικές τεχνικές οφείλεται και στην επαφή αυτή με τον Βερρόκιο. Ενα από τα πρώτα του γνωστά έργα είναι μία συνεργασία με τον δάσκαλό του, στην Βάφτιση του Χριστού από τον Βερρόκιο ο Λεονάρντο ζωγράφισε τον έναν από τους δύο αγγέλους και το μακρινό τοπίο ενώ δούλεψε πάνω στην υφή της σάρκας του Χριστού προσθέτοντας τις τελευταίες πινελιές.
   Τέτοιου είδους συνεργασίες ήταν πολύ συνηθισμένες την εποχή της Αναγέννησης μεταξύ δασκάλου και βοηθού. Η προσεγγισή του Λεονάρντο όμως σε αυτό το έργο δεν ήταν μικρότερης δεξιοτεχνίας δουλειά αλλά μια αυθεντική δημιουργική αντίληψη ως προς το έργο και επεριέχει όλες τις ποιότητες του ώριμου έργου του Λεονάρντο. 
   Οι πινελίες του Λεονάρντο άρχισε να δίνει μια νέα πλαστικότητα και ευελιξία στις μορφές, χαρακτηριστικό του στύλ του στην μετέπειτα πορεία του.
   Μετά τον Βερρόκιο ο Λεονάρντο το 1478 έστησε το δικό του εργαστήριο στην Φλωρεντία. Με τις πρώτες δουλειές του σαν δάσκαλος ζωγράφος μπορούμε να δούμε αυτό το στυλ της πλαστικότητας, που αναφέρεται πιο πάνω, πιο εξελιγμένο και εκπλεπτυσσμένο ακόμα. 
   Από τα πρώτα του έργα ο Λεονάρντο σπάει την παραδοσιακή προσέγγιση εώς τότε με αλλαγή στις συνθέσεις των τοποθετήσεων των μορφών αλλά και στην τεχνοτροπία.
   Ενώ αυτά τα δύο πρώτα χρόνια της αναγέννησης οι καλλιτέχνες άρχισαν να χρησιμοποιούν την γραμμική προοπτική (τα κοντυνότερα αντικέιμενα είναι πιο μεγάλα από τα μακρινά) έντονα σε κάθε πίνακα, ο Λεονάρντο προσθέτει ακόμα δύο στοιχεία σε αυτό στα έργα του, την προοπτική της διαύγειας (τα κοντινότερα αντικείμενα είναι πιο καθαρά ενώ τα απομακρυσμένα χάνουν την καθαρότητά τους) και την προοπτική του χρώματος (τα απομακρυσμένα αντικείμενα είναι πιο ασπρόμαυρα και λιγότερο χρωματικά κορεσμένα).
   Η διαρκής ανησυχία του και εφευρετικότητα του φαίνεται και στα πιο τελευταία ζωγραφικά έργα του καθώς τα άφηνε ανεκπλήρωτα ψάχνοντας για νέες απαντήσεις τις οποίες δεν έβρισκε. 

   Αυτή η διαρκής αναζήτηση και εφευρετικότητα τον έχουν κατατάξει ανάμεσα στους σημαντικότερους δημιουργούς στην Ιστορία της Τέχνης.
Το 1482 ο Λεονάρντο έφυγε από την Φλωρεντία για το Μιλάνο για την θέση του καλλιτέχνη της αυλής του Δούκα του Μιλάνου ακολουθώντας την μόδα της εποχής καλλιτεχνών της Φλωρεντίας που μετανάστευαν σε άλλες Ιταλικές πόλεις μετά από αναθέσεις καλλιτεχνικών εργασιών μεγαλύτερου μεγέθους από ότι στην Φλωρεντία.

   Ο Λεονάρντο ήταν δεξιοτέχνης εκτός από την ζωγραφική και σε πολλούς άλλους τομείς όπως η γλυπτική και η μηχανική, μυαλό εφευρετικό και ανήσυχο και με αυτήν του την ιδιότητα παρουσιάστηκε στον Δούκα του
  Μιλάνου και κυρίως σαν μηχανικός στρατιωτικών μηχανών και εφευρέσεων.       
    Στο Μιλάνο ο Λεονάρντο εφηύρε αξιοσημείωτες μηχανές βασιζόμενες στους νόμους και μελέτη της κίνησης και ώθησης μέσα από το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του στα ζώντανα όντα και στο πως κινούνται. Ταυτόχρονα συνέχιζε να ζωγραφίζει αριστουργήματα για τον Δούκα του Μιλάνου αλλά και για άλλους επιφανείς της περιοχής.
   Την περίοδο αυτήν ζωγράφισε και ένα από τα πιό διάσημα του έργα: Τον Μυστικό Δείπνο (1495-1497)
Το 1500 ο Λεονάντρο επέστρεψε στην Φλωρεντία όπου τον υποδέχτηκαν σαν έναν σημαντικό άντρα γνωστό πλεόν για τις σημαντικές του εφευρέσεις και ζωγραφικά έργα. 
   Η καινοτομία και ο μοντερνισμός του στην ζωγραφική του, γλυπτική και η διαρκή μέλετη και εφευρετικότητά του γοήτευε και έμπνεε πολλούς Φλωρεντινούς ζωγράφους που συναρπάζονταν από την ιδιοφυία του Λεονάρντο. 
   Το 1506 έφυγε ξανά για το Μιλάνο όταν ο Γάλλος κυβερνήτης τον κάλεσε να δημιουργήσει ένα πρότζεκτ με άλογα. Αυτή την περίοδο ο Λεονάντο δεν δημιούργησε άλλες ζωγραφικές αλλά έριξε το ενδιαφέρον του στην επιστημονική μελέτη. 
   Οι περισσότερες επιστημονικές του ανησυχίες είχαν να κάνουν με τις ανησυχίες του σαν ζωγράφος και η έρευνά του στην ανθρώπινη ανατομία αναπτύχθηκε ολοκληρωτικά εκεί. 
   Ο Λεονάρντο ξεπέρασε την ακρίβεια της ανθρώπινης ανατομίας, δημιουργώντας ανατομικά σχέδια τα οποία θεωρούνται έγκυρα ακόμα και σήμερα.
Τα διάσημα σημειωματάρια του γεμάτα με σημειώσεις και σχέδια είναι από μόνα τους έργα τέχνης αποκαλύπτουν τις αναζητήσεις του και μελέτες του στο ανθρώπινο σώμα, στα όπλα, στις μηχανές, την ανάπτυξη των φυτών, την δράση του νερού, το πέταγμα των πουλιών (η μελέτη των οποίων οδήγησε στην πτήση του ανθρώπου). 
   Τα κίνητρά του δεν ήταν παγκόσμια καθώς η λογοτεχνία, η θεολογία και η ιστορία τον συγκινούσαν λίγο. Τα κίνητρα του είχαν σαν κοινό σημείο το ενδιαφέρον του για τις διαδικάσίες της δράσης, κίνησης, πίεσης και ανάπτυξης. Τα σχεδιά του είναι λιγότερο ανατομικά παρά φυσιολογικά.
    Ο Λεονάρντο πήγε το 1513 στην Ρώμη όπου παρέμεινε μέχρι το 1516. Τιμήθηκε πολύ από τον λαό εκεί και τις αρχές αλλά δεν ήταν ιδιαίτερα δραστήριος, παρότι συνέχισε να γεμίζει τα σημειωματάρια του με επιστημονικές σημειώσεις. Ο Γάλλος βασιλιάς Francis I τον προσκάλεσε στην αυλή του στο Fontainebleau και του έδωσε τον τίτλο του πρώτου ζωγράφου, αρχιτέκτονα και μηχανικού του βασιλείου δίνοντάς του και ένα εξοχικό σπίτι στο Cloux. Ο Λεονάρντο τιμήθηκε περισσότερο εκεί σαν Δάσκαλος και για την γνώση του παρά για την δουλειά που παρήγαγε στην Γαλλία εκείνα τα τελευταία χρόνια. Πέθανε στις 2 Μαίου 1519 στο Cloux.
Η επιρροή του στους νεώτερους καλλιτέχνες ήταν τεράστια. Λέγεται ότι επηρρέασε και τον ίδιο του τον δάσκαλο τον Βερρόκιο. Η επαφή του με δύο άλλους πολύ σημαντικους καλλιτέχνες της Αναγέννησης, τον Ραφαήλ και τον Μιχαήλ Αγγελο ήταν καταλυτική στην εξέλιξη του έργου τους.
    Ο Λεονάρντο θεωρείται από τους σημαντικότερους μεγάλους καλλιτέχνες όλων των εποχών. Η καινοτομία του, η εφευρέσεις του, η διαρκής του αναζήτηση και το ιδιοφυές ταλέντο του είναι μοναδικά. Έργα μοναδικά όπως η Μόνα Λίζα και ο Μυστικός Δείπνος, εφευρέσεις και σχέδια που συναρπάζουν ακόμα και σήμερα θα μείνουν για πάντα σαν από τα πιό σημαντικά της ανθρώπινης δημιουργίας.

Like ?

Like ?

ΑΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ.... ΚΑΝΤΕ ΕΝΑ Like

Αγώνες surfing με...ψηλοτάκουνα στο Μπαλί.

Κίνα: Γυναίκες αντικατέστησαν τα... πορνοπεριοδικά....

*Γαλλία. Παίζοντας γκολφ με… αδαμιαία περιβολή!

Αυτό είναι το αγαπημένο χωριό των γυμνιστών στην Ευρώπη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ......